Den store fixaren

Dagen har vairt en lyckad dag för fixarAnders, först fixades en värmepump och senare på dagen blev även låset för dörren till uterummet lagat och fixat, detta är inte illa att få ordant på 1 vecka. Så nu kanske det kan bli en 3D TV vad jag nu skall med den till.

Helgen tillbringades i Karlskrona med mina arrvingar som emot tog sina julklappar samt att jag fick mina, dessa barn tänker mycke på sin pappa då jag fick hantlar och en annan grej man tränar magen med dessa kommer väl til pass nu när jag skall börja träna och friskvårda. Jag fick även en käpp av min dotter som måste tycka jag blivit gammal men kanske jag behöver den nångång i framtiden, fick även ett otroligt fint grytunderlägg som Embla gjort i slöjden dett står nu framme på köksbordet. På lördagen kollade jag när Fabian spelade seriespel i pingis det blev tyvärr förlust och på söndagen var det fotbolls cup i Kallinge där Embla spelade även här blev det inga större resultat men vad gäller båda barnen så tyckte jag att dom utvecklats samt spelade riktigt bra.

det kungliga postverket har överaskat alla inblandade denna veckan, skickade ett Packet till Fabian med lite spel mm och det skulle ta 1-2 dagar stog det på packetet, detta brukar jag ta med en nypa salt och dubbla för att vara på den säkra sidan, hör och häpna igår ringde Fabian och sa att det radan var framme hmm 1 dag måste vara nått sorts rekord för postverket.

hej hej


Det fina Grytunderlägget.



Styrsö

Ja då var man hemma igen efter en intressant resa, resan tog mej till Landvetter via St Maarten, Curacao och Amsterdam.
Hade som vanligt inte en helt problemfri resa, första biten gick bra och där satt jag bakom piloten och höll koll på grejerna, problemen började på St Martin när jag checkade in hos den leende infödingskan hon sa att hon fixat korridor säten och det hade hon säkert gjort åt nån annan men för mej misslyckades hon fixa detta men det löste sej i Curacao.

En natt tillbringades på hotellet "The Golden Era" och det måste varit länge sedan det var golden om man utrycker det så. Påväg från hotellet till flygplatsen så möttes vi av 3 kor som kom gåendes påvägen detta missade jag att fotografera men det gav ett gott skratt. Plygplatsen på St Eustatius bjöd väl inte på nått speciellt mer än att den var otroligt liten.

lägger upp lite fina foton av resan.


En flagnande skyllt till ett flagnande hotell


Planet som togs oss till St Maarten


2 nöjda resenärer framme på St Maarten


Här lämnar vi St Eustatius eller Statis som det även kallas. I bakrunden kan man skönja Saba


Väntan på St Maarten, jag satt och provade Rom drinkar undertiden.

Ljuset i tunneln

Ja då är det inte länge kvar innan jag lämnar fartget för den här gången.

Idag på morgonen har jag packat och donat, det blev inte mycket i väskan denna gången.
Vi har nu här på morgonen regntunga skyar och på SB sida har vi just nu ST Kits och då är det inte långt kvar till resans ändhållplats som är St Eustatius. Som det ser ut nu parkerar vi vid 9-tiden och senaste nytt är att vi går rakt till kaj.

Idag skippar jag Eivors spalt då jag inte orkar gå upp på bryggan och skriva av position fart mm.
lokat tid = GMT -3 timmar.

Nästa inlägg blir när jag är tillbaka på Svensk mark.

Norra Hemisfären

Hej igen

Ja då var vi tillbaka på norra halvklotet, efter en månad i Neptuns södra rike där vi firat jul och nyår, detta visst ni ju redan om ni följer mitt liv i detta forum.
Ekvatorn passerades natten till igår men det inte heller denna gång sågs nån skarp linje mella Nord och Syd.

Passerar i detta nu utanför Franska Guiana och gungiligungar på som det gjort hela resan med en skön dyning in från SB, det har inte hänt nått roligt som jag kunnat fotgrafera så denna gång blir det inga fotografier. Visserligen såg jag Delfiner i förrgår men man skall ju hinna hitta kamera och ett bra fotoställe och när väl detta är gjort brukar dom vara borta.

Eivors Spalt 13:00 lokal tid (GMT -3 timmar)

Long:    04° 23’
Lat:      49° 54’ W
Fart:     12,1 Knop
Kurs:    326°

Ni får hålla tillgodo med denna info tillsvidare så återkommer jag med mera nyheter längre fram.

Till Eivor: Den med de cyklande fiskarna förstod jag inte.

Får ävwn be om ursäkt lite för att jag kallade vissa för fuskare då detta togs väldigt hårt av nägra, men det fuskades så jag kände mej tvungen att ta upp detta men jag lovar att jag aldrig mer skall peka ut någon offentligt på denna sida.

Hej Hej från Mej.


2011

Ja då var det ett nytt år att tag i och lära sej att skriva 2011, och nu har det redan hunnit blir dag nummer 2. Jag har försökt analysera 2010 för att se vad jag missat, det blev en hel del. Som vanligt så missar jag alltid alla stora födelsedagar(fester) och även mina barns och sambos födelsedagar, Midsommar, Påsk, Jul, Nyår och större delen av mina barns lov det känns inte så himla kul. Så mitt nyårs löfte måste bli att jag skall vara hemma lite mer när barnen är lediga och det lär ju inte vara allt försvårt!!
Arbetade dagar under 2010 blev 198 + resor kurser mm blev det 220 dagar.

Eivors Spalt: 09:10 Lokal tid  (GMT – 2 timmar)
Lat:       7° 59’ S
Long:    34° 22’ W
Fart:     14 knop
Kurs:    351°

Åter här avslutades med golf turnering och BBQ, golfen blev som vanligt en orgie i fusk och för första gången blev ett lag diskvalifiserat pga av allt förmycket fusk, detta lag innehöll kapten och överstyrman så jag blev inte så förvånad.

BBQ:n bestod i diverse grillade kötträtter och tilltugg, kan även meddela att det blev ännu en gris som kan ses på foto nedan.

God fortsättning på er allihopa

Ett citat från vår elektriker:
A woman behind the wheel is like a monkey with a handgranade, you don’t know in what direction it will go
                                                                                                                              Oleg Maslov 2010

Alla som är med på bilderna har gett sitt samtycke att medverka.


Några golfare här ser ni det fuskande laget längst bort i bilden


åsså grisen, denna gång kanske nu tror det är en tigergris men så är det inte, här har man använt en svart läsk som är ganska känd så att grisen skulle blie extra krispy.


Några av kockarna


RSS 2.0