Golf och BBQ

Ja då var den första golfturneringen på Tapatio avklarad.

Mina farhågor om vädret var helt i onödan, efter regn kommer sol!! På förmiddagen så var det gråmulet kallt och regn, men efter lunch så kladrnade det upp och vädret vart helt kanon. Men som alltid när det är tävling så skall det fuskas och gärna så mycke så det inte går att dölja, jag kan inte förstå detta fuskande kanske ligger det i våra vänners natur ja ibland undrar man.

Annars var det en jätte rolig eftermiddag/kväll som avslutades med horserace, ett ganska kul spel, dock ingen vinst för underteckanad denna gång.

För att svara Anonym som undrade vad Rubbo betyder så menas det rubbad, när jag frågade min dotter hur jag skulle svara så sa han att Anonym kan titta i spelgeln ser den personen ett Rubbo. 

Eivors Spalt: 12:00 lokal tid -4 timmar från GMT

Lat:      17deg 38,8' N
Long:    66deg 015' W
Fart:     9,2 knop

Idag ser vi Puerto Rico på vår BB sida
BB = Vänster sett i färdriktningen


Här syns en fokuserad golfare ivrigt påhejad av sina skeppskamrater samt en gris som grillas i fartygets verkstad


Ett till synes nöjd besättning




Lite info

Dagarna går utan man tänler på det, såg att senaste inlägget var för snart 5 dagar sedan och jag trodde det var igår. Men tiden går ju fort när man har kul.

Nu är vi i alla fall påväg söderut och det känns bra värre är dock att det blåser och sprayar, detta stör planeringen av Tapatio Caustic Open som är tänkt att gå av stapeln i helgen, får väl hoppas att vinden lägger sej så att det går att märka ut banorna innan tävlingen startar(lite jobbigt att knata omkring i blöt färg) som jag förövrigt är jätte duktig på enlig båsen.

HA!! nu trodde ni allt att jag glömt men icke:

Eivors Spalt: Klockan 13:00 Lokal tid. = GMT -5 timmar(tror jag)

Lat:        23 deg 04' N
Long:     79 deg 35' W
Speed:   12,9 knots


Lägger upp ett av de finaste foton som är, det är 13 år sedan och det var på den tiden man inte var ett rubbo!!


Mitt Hjärta

Miss River

Ja då var vi på plats i Convent (för Eivor) eller snarare igår eftermiddag vid 16:00 var det FWE, sen var det bara att ta på sej långkallingarna hehe, skämt och sido men inatt har vi fått sätta på värmen för det droppade ordentligt så när man tittade ut imorse så stog vår vänner från syd i termo overaller(detta gör ju dom om det blir kallare än 15+)
Nu på dagen lyser dock solen och AC'n är igång för att det inte skall bli för svettigt på kontoret

Här bli vi kvar tills imorgon eftermiddag gissas det, sen skall vi vidare till WestWego som ligger alldeles utanför New Orleans, däe skall vi fylla på lite mera last. Det som kan störa våra planer lite är att dom skall lyfta bort en bit av en bro vi skall under så beroende på hur det går här så kanske vi kan komma iväg och på så sätt slippa ankra.

lite Miss bilder kommer i ett senare inkägg

Klagomål

Hejsan

HAr fått lite klagomål på mitt oflitiga bloggande, det är så att idag mönstrde vår Ukrainske elektriker på och han hade inte kunnat läsa nått på länge och inga bilder att titta på. Så jag får väl försöka skärpa mej, det kanske finns nån mer där ute som är intresserad av vad som händer i mitt liv.

Seb senaste inlägget har jag varit iland och shoppat ett Guitar Hero "Warriors of Rock" detta är ett nytt spel i denna fantastiska serie av musik spel. Inhandlade oxå ett spel där man jagar diverse djur bla renar, hjortar, vargar och noshörningar mm, i detta spel får man inte skjuta hondjur då blir det - poäng och det tog en stund innan vi fattade haha.

Så till Eivor:
Idag ligger vi i Freeport Texas och lastar kaustiksoda, efter detta skall vi vidare till 2 hamnar i Missisippi (Convent och West Wego) innan resan bär av söderut till Sao Luiz i Caipirinians hemland.

Lägger upp ett foto på min nya gitarr eller my axe som det heter i branchen.


Cool eller


Här sitter jag och sköter diverse avanserade uppgifter


Här är en rocka som fångades i Tuxpan dock inte av mej utan av en mexikan, lägg märke till den farliga taggen

RSS 2.0