Ombord

Hejsan

Ja då var man ombord igen eller rättare sagt så var jag ombord i måndags, så denna gången blev det bara 4 nätter på hotell.

Mönstrade på i Coatzacoalcos som jag skrev innan, efter det så har vi åkt båt till Madero som ligger utanför Tampico. Här skall vi lämna nu om nån timmer för att ta oss mot Texas City, detta kan ju dock ändra sej under dagen då det är fredag och vårt kära PMI brukar då smaka Tequila och ta en massa intelligenta beslut, så vi får väl se bar vi hamnar.
Vädret är i alla fall stråland inte en snöflinga så lång ögat når, nä nu måste jag sluta och återgå till arbetet.


Hej Hej

Tillbaka på många sätt

Hejsan svejsan

Ja då var man påväg ut igen till det stolta fartyget, trodde att jag redan skulle varit ombord men så är inte fallet. Min vana trogen så kollar jag upp de lokala hotellen så nu funderar jag på att skriva en hotell guide haha. Jag skall dock inte klaga då min gamle TV kompis Lars satt 5 veckor på Malta på 6 olika hotell han är det synd om NOT.

Det är ju en tid sedan jag skrev något så jag får väl försöka lite kort berätta om detta.
Som innan så var ju min och Fabians vistelse i Stockholm ett litet fiasko, detta är dock inte hela sanningen för när vi kom upp på söndagen var det 25 grader varmt och en riktig härlig Augusti kväll, denna tillbringade vi i Grönalunds berg och dal banor samt lyssnade till klassiska The Cult. Efter detta hade vi faktiskt några sköna dagar på Styrsö så vi kunde åka ut och bada med Sonic (mitt fartyg) vid några tillfällen, det trevliga var att motorn fungerade bra efter att Gazton's far fixat till den efter branden. Men allting har ett slut utom korven för den har 2, sommarlovet tog slut och mina barn åkte hem till Sturkö för skolan kallade.
När Augusti sedan led mot sitt slut så åkte jag och min sambo till kebaben och rakins förlovade hemland i en vecka, denna vecka kan man säga att jag hade semester gjorde precis ingenting mer än badade och smakade raki, det är väl inte hela sanningen men nästan. När vi ändå var i Turkiet så passade vi på att köra bil, detta var spännande men det var inte mycket värre än att köra i Göteborg, bilen tog oss upp i bergen där vi besökte en kalkstensgrotta samt badade i en flod som höll den fantastiska temperaturen av 5C.
Nu har jag gått händelserna lite i förväg för innan resan så var min gamle same kompis ute på Styrsö och hälsade på tillsammans med ripan.

Sedan har jag oxå fiskat hummer tillsammans med the Hanson brothers Sig och Edmund alias Janne och Björn, detta fiske äventyr hade ingen större framgång, när vi gav upp förra söndagen så fick vi den första och den enda hummern haha det var en dyr rackare, men alla experter har beklagat sej över att det varit fel vind så vi får väl hålla med för inte hade vi medvind i fiskandet.

Nu glömde jag av var jag var någonstans, det är bäst att göra så annars ringer Eivor.
Jag är nu i Coatzacoalos, i denna stad är Salma Hayek född(lite info för den som inte redan viste)
Jag kom hit från Göteborg via Paris och en övernattning i Mexico City eller Cuidad de Mexico som det heter på lokalt språk.

ikväll hade väl jag funderingar på att gå ut och kolla in det lokala nöjeslivet och kanske leta efter Salmal, men i skrivandets stund har jag inte bestämt mej och är redigt trött som man skulle uttryckt det i södöstra hörnet av Sverige.

Hej Hej skall försöka hålla sidan lite mer igång 

RSS 2.0