Houston Layberth

Ja då var vi till kaj igen i USA:s 4:e största stad vilken även är den fetaste har jag hört från min vän Landgångs Lars. Han har förövrigt mönstrat på sitt stolta fartyg i dagarna så huka er besättning, denna gång har även German mönstrat på för att styra upp catering avdelningen samt göra god mat till LL och hans trupper.

Här skall vi nu ligga i några dagar och lasta E85 från pråmar som skall fraktas till Macieo och Santos i Brasilien , Santos får mej att tänka på den store ikonen Eddie Meduza som han nämnde i en av sina välskrivna berättelser.
Nog om Eddie, det blir ytterligare en kaj här i Houston så vi blir nog kvar här några dagar så kanske man hinner iland och fått shoppat lite skor till arrvingarna samt lille Gazton vars fötter växer snabbare än ogräs, det är bra det så han kan ge sin far en fot i ..... för det kan han behöva.

Om det blir tid över kanske jag smiter över till Battle Ship Texas på ett studiebesök, man har ju åkt förbi den några gånger men aldrig varit där, men denna gång kommer vi att ligga ganska nära så då kanske chansen finns.

Eivors Spalt kommer at återupptas så fort vi börjar röra oss söderut, resan till Macieo vilket är den första hamnen beräknas ta 14 dagar detta inkluderar ett stopp vid tankstationen på St Eustatius oxå, mer om detta när resan går av stapeln.

Hej hej snart åter, skall försöka hitta på mer dumheter att skriva om så det blir lite mer och oftare inlägg.

För den som är lite nyfiken på Maceio så rekomenderar jag att gå in på: www.maceio.info


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra, jag ser fram emot att min spalt ska återupptas.

Må så gott,

Eivor

2011-04-03 @ 13:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0