Update

Ja då ligger vi ankrade utanför Corpus Christi och skall göra så tills på måndag morgon enligt agenten som har samma namn som den tropiska storm som härjade här för några dagar sedan. Om nu nu undrar så hette den Don, denna storm har vi haft lite känningar av igår med rullande och regn.
När vi väl kommer in till kaj och får lastat så får vi se om jag hinner iland och fått fixat kortläsare till min kamera samt några kallingar haha.
Resan härifrån kommer att ta oss ytterligare en gång till Salmas hemstad för lossning, har fått reda på om man skall gå iland där nu måste man vacinera sej mot mässlingen efter som en epedimi brytit ut i stora delar av Mexiko, tänkte ringa morsan och fråga om inte hon kan intyga att jag redan haft den skiten, jaja kanske kan man få hjälp från land att handla upp de sita pesosarna på min favo shop El Vikingo(nästan mer poppis än Wallan nu hehe)
Lite mer om framtiden är att nästa resa som blir nummer 8 för året kommer att ta oss till Vila Do Conde i Brasilien, vi vet inte ännu vart vi skall last men det löser sej nog, då kommer även Eivors Spalt tas upp igen efter som vi har nära 12 dagar dit ner. Skall  bli skönt att komma iväg nu i hurrikan tider.

Nu tid handlar mest om att göra rent våra kylare i maskinrummet då effekten på desa är väldigt dålig, men sånt går att åtgärda med lite vatten söl och ett gott humör.

hej hej

lägger upp en fin bild på Vikingen igen


Visst har han fina färger El Vikingo


Downtown New Orealans när vi passerade påvägen ut after lastat i St James


Tunga moln över Missisippi, dessa inehöll en del regn kan jag meddela

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har inte glömt min spalt. Vad glad jag blev!

Ha det bra, hälsn. Eivor

2011-08-04 @ 19:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0