Tbx in the saddle/Last Contract

Japp så är det har nu varit ombord i lite drygt 12 timmar och jobbar vidare in på första dygnet.

Resan blev ingen höjdare om man säger så, fick fönsterplats på ett fullsatt flygplan så skinkorna var mörade och fina när jag kom fram till Mexico City, men jag intalade mej att det inte var så farligt då det bara var 12 timmar av mitt liv jag skulle sitta där och uggla. Annars landade jag i ett varm och skönt MC och ett svalt hotellrum.

Dagen efter bar det av till Coatzacoalcos(ja ni vet vem som är född där) landade på kvällen i en strålande sol och 35 graders värme, installerade mej på hotellet då började problemen när jag skulle koppla upp mej mot intenet så ville inte min dator komminucvera med hotellets trådlösa nätverk och 2 hakkrare kom besök och försökte hjälpa mej men de var inte så bra på svenska men jag översatte  så gott jag kunde men det hjälpte inte när de inte kunde engelska haha(ingen på hotellet kunde detta språk försökte dock inte med svenska). Sedan gick jag ner till hotellets restaurang och skulle får mej lite i magen tänkte jag, beställningen gick nog bra tror jag eftersom vi inte talade samma språk och menyn var på spanska, det nedslog mej dock inte utan jag beställde maten men när vi kom till dryck då gick inte fullt lika bra, här ville jag ha ett glas vin eller en öl men det kunde de inte erbjuda, då beslutatde jag mej för att drick vatten. Servitören frågar mej om jag vill ha med citronsmak eller vanligt jag väljer vanligt då kilar hon iväg, kommer tillbaka och konstaterar att det inte fanns vatten utan bara Coka Cola eller Fanta då lade jag ner detta.

Jag lämnade hotellet och tänkte jag får väl hitta nått annat då och fann då att jag praktiskt taget bodde granne med La Flor och där kunde de engelska och även menyn var på engelska så detta blev mitt matställe detta dygn.
Dag 2 i Coatza började med att jag ringde 007 och undrade när jag skulle bli upp hämtad och då viste han inte riktigt utan trodde att det skulle bli sen kväll(vilket det oxå blev). Så jag kilade ut på stan och tänkte leta rätt på det stället jag handlade Tequila på förra gången jag var här men dett kunde jag inte hitta utan jag hittade El Vikingo(tror det hette De Vikingo förra gången) det kan oxå helt enkelt vara så att det flyttat butiken till större lokal, nog om detta väl där så inhandlade jag 4 nya polare som syns på bild nedan.

Hej hej skriver mer en annan gång tex vad jag gjorde när jag var hemma.


Ja så här ser skylten ut ovanför butiken


Fin Grafitti


Mina nya polare alla 4 på ett foto


Mina lunch polare, och ja det finns ålekråger här oxå här simmandes tillsammans med några pelicaner


En högljud Mexicanare som sprang omkring och ylade


Med en ensam pelican på......... här sitter en och sneglar på mina räkor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0