Blandade uppgifter

Hejsan svejsan

Då är vi påväg uppför pråmarnas paradis slut destination St James några timmar norr om New Orleans, denna flod färd tog sin början måndag kväll vid 23-tiden men vi har inte åkt båt hela tiden utan stannar strax söder om NO för att tanka upp skutan för nya äventyr.
Efter detta vet jag inte i skrivandets stund vart vi ska och lasta men troligast är väl Houston området, nog om detta.

Nu skall jag berätta lite om min ledughet som till största delen tillbringades på Västkusten pärla tillsammans med min flickvän och mina arrvingar, vädret var lite varierande men till mesta del soligt och skönt, vatten temperaturen bjöd dock inte till bad i havet så en pool införskaffades kanske mest för att min son tjatade om hur viktigt det var och är med pool.
Under en lördags eftermiddag fick jag träffa Gais A-lag som var ute och tränade på Styrsö, det var ganska kul att se  denna främling legion spela fotboll med våra lokala hjältar, veckan efter var det dags igen då var Blåvitt's sommar proffs ute och spelade mot en skärgårdskombination Blåvitt vann med 7-2.

Sen har jag tillslut fått tummen ur och gjort klart balkongen som revs ner för 3 år sedan resultatet blev överaskande bra och det kostade bar 2 skinflådda knän, en blå tumme och ett mindre ingrepp på vårdcentralen, detta var ganska ovanligt då jag har en tendens att skada mej sjäölv under arbete haha. Här hade jag god hjälp av min flickvän, far och lillebror som hjälpte till med handräckning när det så behövdes.

Tyvärr kan jag inte lägga ut några bilder från mötet med Gais för sladden till kameran ligger hemma och samlar damm, japp så kan det gå när man inte fokuserar fullt på packningen haha. Men lite bilder på balkongen skall väl jag få med, hit skickade av fröken Berntsson igår kväll. Tack hjärtat


Så här ser det ut om man står i poolen och kollar haha, man kan även se att fröken Berntsson har målat på den bortre sidan av balkongen samt hörnet.


Vi tar en bild från andra hållet oxå


Och en bild från balkongdörren visst ser det bra ut!!


En bild tagen ute på balkongen, men här verkar det som det har hänt något med linsen haha




Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, tack själv! För att jag har fått världens snyggaste balkong!!!

2011-07-28 @ 16:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0