Fiske

Sedan senaste inlägget så har vi faktiskt varit inne och vänt på den innre ankarplatsen för att ta ombord suveyers som vill ta prover på vår last för analys allt för en smidigare hantering när vi väl går till kaj. Ryktet säger att det skall bli imorgon Torsdag men det återsår att se hur det är med detta, men ibland stämmer även ryktena.

I 2 dagar har vi fiskat nu och den första dagen drogs det upp nästan 10 kg bläckfisk(uppskattat av en motorman) jag själv lyckades dra upp 6 st ganska små men säker goda, som jag skrivit innan så skulle jag försöka fånga några "swordsfsh" men det har gått dåligt, men där nere i djupet så finns det fiskar med vassa tänder för det verkar gilla mitt bete.
Så igår kväll efter vi kommit tillbaka hit ut så drog fisket igång igen, denna gång tog jag med kamera för att föreviga storfångsten, men det verkade som om alla fiskar var mätta och belåtna. Vi såg hur mycket fisk som helst i ljuset från våra strålkastare men ingen ville nappa inte ens bläckfiskarna, nja inte riktigt sanning under den tid jag var där så drogs det upp 3 stycken små rackare.

hej hej


Här är Daboy och en av de få bläckfiskar från igår, han ser åtminstånne lycklig ut trots den magra fångsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0