Resan!

Hej

Ja då var man framme i Puerto Ordaz, resan tog  nästan exakt 24 timmar dörr till dörr. Allt flöt på fint ända fram till Caracas, jag skall väl inte klga som tog mej igenom immigration och tullen på 20 minuter men för min rese kamrat och tillika 1:e maskinist tog det 2 timmar. Sen när vi väl skulle från Caracas till Pto Ordaz så var planet försenat och att få information var likas svårt som att få tillträde till presidenten, till slut var det ändå nägon som kunde några ord engelska ocg då fick vi veta att planet alltid är försenat Hmm tänker jag kanske dags att ändra avgångstiden då.
Väl framme så kommer det en gentleman och möter upp i en gammal vit bil typ en sån som Kojak körde omkring i, denna bil skulle inte ha en chans i bilprovning och jag tror inte chaufören skulle klara ett svenskt körkort men fort gick det.
Sen var det dags att checka in på hotellet där vi skall bo i minst 2 dagar enligt chaffisen, man kan lätt bli lurad av lobbyn och tro att detta skall bli OK, hotell rummet är nog det värsta jag varit med om det stinker anti kackerlacks medel och är allmänt ofrächt, kan inte ens kalla det för lopphotell för inte ens dom skulle vilja bo där, ner i receptionen och försökte förklara att detta var inte OK men språk är ju inte allas grej så kommunikationen las ganska snabbt ner. I stället tänkte jag att jag mejlar båten så får kapitän ta detta med agenten, men som allt annat så går det inte att komma åt telias webmail, den enda sida jag kan öppna är denna!!  
Detta med rummet är dock inte så ovanligt för dessa lurendrejare som kallar sej agenter är inte så noga med att skaffa bra rum åt sjömän, tror dock att det finns bättre rum här än de 2 i änden av korridoren där jag och Piotr bor. Skall ta lite foton och lägga upp så fort jag kommer ombord för uppkopplingen här är ju som sagt inte den bästa.
annars är det varmt och skönt i Hugo land.

hejhej


Kommentarer
Postat av: LB

Suck,är som vanligt med dessa hotell.

Soa och jag slipper det på tisdag när vi drar till Trogir.

2010-05-26 @ 15:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0