Ute i det blå

Hej igen

Det var roligta att se att jag fått ytterligare läsare, känner mej lite som en författare där läsaren väntar sej något nytt, likt en Mankell triller.

Dagen har varit till sin fördel får jag säga, har till och med vågat stoppa ut näsan i friskluften, vågade även gå ut och klättrade då upp imasten likt en katt för lite inspektion av våra antenner. (JA alla viktigpettrar det utfärdades ett working aloft)
Idag skall även det vildvuxna skägget ramla så jag är väl förberedd för bronzning när chansen dyker upp, tjuvstartade faktiskt vid lunchen men batterierna gav upp i trimmern.

Nu undrar kanske någon var jag är nånstans, då skall jag berätta att det har jag inte en aning om för jag jobbar i maskin, det enda jag gör på bryggan är väl att störa vakthavande styrman och dricka bryggkaffe(den är rolig haha). Jag vet dock att vi är påväg söderut från där vi började.

En lite rolig sak, vår kadett skulle idag var vår vänner från Fillipinerna behjälplig med att översätta denna blogg till engelska. Hon använde då Google translate, antingen är jag helt värdelös på det svenska språket eller oxå klara inte programet av att översätt min rikssvenska.

Tack för ordet, snart åter
Snyggve


Kommentarer
Postat av: Lina

Bryggkaffe, den gillar jag :)



2010-03-16 @ 04:20:19
URL: http://allona.blogg.se/
Postat av: Anne Svedin

Hej Snyggve!

Fick tipset att läsa din blogg av dottern Lina. Hon skrev att den var läsvärd, vi får väl se ;-) Ska följa den ett tag! Lycka till! Förstog förresten inte det med bryggkaffe men nu när jag ser Linas kommentar så fattade jag, haha!

2010-03-16 @ 08:08:04
Postat av: Från båten som fick er last

Det måste vara Trisse i pelle svanslös du menar när

du jämför med en katt.

2010-03-16 @ 12:17:00
Postat av: Snyggves mentor

Nu har jag läst din blogg Snyggve, jag är besviken!

Inte ett kort från maskinrummet?

Bara massa bilder över däck och fester, du får be nån hjälpa dej

som kan vägen till maskinrummet.

Fy på dej!!!

2010-03-16 @ 14:41:38
Postat av: Snyggves mentor

Och förresten, hur i helvete skall du kunna få några kollegor att kommentera på din blogg?

Jag fick ta till en jobbar kompis för att kunna tyda koden man måste skriva för att få skicka det man tycker.

Vet inte du att maskinfolk har dålig syn????

2010-03-16 @ 14:44:16
Postat av: Eivor

Hej,att Google hade problem med översättningen kan jag mycket väl förstå. Du har missat lite bokstäver här och där.På vissa ställen är det för många bokstäver. Nästa gång som Du dricker "bryggkaffe" så kan Du väl fråga styrman var Ni är någonstans, förhoppningsvis så vet han det.

2010-03-16 @ 15:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0