Mångfald

Hej

Idag tänkte jag skriva om mångfald, På inrådan av min självutnämnde mentor har jag idag varit och fotograferat i maskin, När jag tittar på vad jag fotografetrat så får det mej att tänka på dåliga historier om Tysken, Dansken, Norrmannen och Svensken. Och som toppen på isbiten lyckdes jag även få med en Finne.

Solen skiner idag från en klarblå himmel och temperaturen har blivit lite behagligare. Tyvärr störs denna idyll av ett evigt dån från rostmaskiner och andra oljud från däck, det värsta ändå var väl att min lunchvila gick om intet för tro det eller ej, skall det väsnas under raterna så måste det givetvis ske på BB's sida där min soffa är placerad liksom hela min hytt aarrgghhhhh. Får väl hoppas att dom inte fortsätter efter mörkrets inbrott haha.


Har fått lite kommentarer den ena elakare än den andra, först till dej som kallar sej min mentor bilderna kommer från det underbara maskinrummet. Till dej som kritiserar min stavning, så kan jag meddela att din dotter är förvånad över hur bra jag skriver jämfört med normalt och jag hade betyg 2 i svenska när jag gick ut grundskolan.
Position vid 10:00 idag: 30deg 01' N / 77deg 55' W Var detta är nånstans vet jag inte men jag vet i alla fall att jag var där vid 10-tiden imorse, de du Eivor!!

Nja så mycket av mångfald blev det ju inte, men håll till godo ändå




Tysken



Dansken



Norrmannen



Och flera Svenskar

Och slutligen Finnen




Kommentarer
Postat av: Han som bor på stb sidan

Vem vågar knacka på stb sidan när kapten sover

2010-03-17 @ 00:29:24
Postat av: Andrea Cornell (engelskt uttal)

Tjena Snyggve! Idag har du fått ännu en läsare efter att jag idag fick höra talas om en mycket spännande och läsvärd blogg av nån som kallar sig snyggve. (Tro det eller ej men det finns 2 stycken med samma namn!). Du börjar uppenbarligen bli känd nu! Passar bra innan Landgång drar igång, eller hur?! Hursomhelst, nu har jag i alla fall läst igenom dina inlägg och undrar lite över varför du inte använder rubrik på temat "klagosånger från andra sidan jordklotet"?

2010-03-17 @ 08:47:19
Postat av: gazton

Hej bäste farbror!

Låter som ett spännande äventyr du befinner dig i. Vilka stora tuffa maskiner du jobbar med, jag får hålla tillgodo med mina tygklossar, din lyckans ost.

Här hemma springer jag och jagar mamma med gåstolen soch är mest underbar som bara jag kan. Saknar dig. MMamma hälsar.

2010-03-18 @ 15:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0