Ny Vecka

Ja då var Midsommar över för iår, detta var den 4:e irad till sjöss och den andra irad utan sill.
Just nu ligger vi ankrade utanför Amsterdam och väntar på att få komma in för tanka fartyget samt ta ombord reservdelar, senaste ryktet är lors 04:00 imorgon vilket medför att min dag startar 02:30 jippie. Nu får jag nog skriva att fartyget skall givetvis lastas med benin som skall till mexikanarna oxå.
Midsommar ombord på detta fartyg gick i HFO'ns tecken, och det man inte visste innan har man lärt sej nu.

Har även i denna digitala värld lyckats få in Brittisk TV, detta förvänar mej förga med tanke på utvecklingen i det landet, det som dock förvånar mej är att dom har färg TV.
Detta ger att man lyckats få se lite VM fotboll, igår satt vi 4st och kollad Aregntina-Mexico men vi vandra mellan min och kaptenens hytt beroende på vilken sida som låg bäst för signalen.
Kvällen innan fick jag sett lite av USA-Ghana, men när det var 10 minuter så lyckades jag ha av annten sladden, detta i min kamp mot den perfekta bilden, se hur det gick jag blev utan bild istället.
Detta åtgärdades av elektrikern igår lagom till Argentina matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0