Tuxpan

Hejsan

Ja då var vi förtöjda i bojen i Tuxpan, vädret är kanon och det tycker jag vi är värda efter att de senaste månaderna har haft en hel del skit väder, så idag får jag nog ta en timma på däck.

Idag har vi alla möjliga roliga aktiviteter i maskin, byter axeltätning på en SW-pump samt grejar med den ena pannan, jo jag vet att det är påskafton, men till sjöss får man ta vara på de dagar som finns och då kan de bli på detta sättet.

Avmönstringen närmar sej allt mer och jag får nog snart börja provpacka väskan för hemfärd, gjorde lite inköp i kaptenens lilla shopp igår, då känns det som om man är påväg. Våra 1:e maskinister av avlösning idag, det skall bli kul att få en svensk till i maskin det blir ju lite lättare att komminucera om man säger så.

Glad Påsk på er alla



Påväg till Tuxpan har vi maskinmöte på akterdäck
Bakre raden: Tudas(2:nd Eng). Piotr(1:st Eng). Abe(MTM). Oleg(Electrician).   
Främre raden: Joel(Fiytter). Silva(MTM). Jeffrey(3:rd Eng). Victor(Viper).



Förtöjda vid bojen.

Kommentarer
Postat av: okänd

Fick inte chiefen vara med på maskinmötet?

2010-04-03 @ 19:23:57
Postat av: Tchthcthc

Du tycker om gruppfoton märker jag.



Tchthcthcthc har sagt upp sig och med det så menar jag inte mig själv....



Särbon o jag åker till NYC på semester den 19...

Tyvärr så missar vi väl den berömda rullningen utanför Ambrose.:))))

Vi får väl rulla på Manhattan i stället...



Bojen ser bekant ut,kanske Bosse bogserbåts???



Tchthcthct i kvadrat...



2010-04-04 @ 02:58:08
Postat av: Linus

Syjber ni ombord på båten? Får man verkligen göra det eller är det alkoholfritt?

2010-04-05 @ 18:37:38
URL: http://www.lotusmodellen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0