Tillbaks i rymden

Jaha

Nu trodde ni allt att jag gett upp denn sida och det har varit nära det kan jag lova, internet har varit fantastiskt senaste veckan det har funkat typ 5 minuter/dag och då hinner man inte skriva så mycket här eftersom det tar mej ca 5 minuter att logga in haha.

I alla fall har vi varit i Vila do Conde och vänt där pumpade vi iland lite kaustik så att aluminium fabriken kan fortsätta att vara idrift och alla är glada och lyckliga, annars har det inte hänt så himla mycket mer vad jag kan påminna mej om just nu men jag brukar komma på saker att skriva när jag tryckt på publicera knappen å då är det försen för det som jag kom på då är som bortblåst nästa sekund, hmmm kanske man skulle skriva upp sina funderingar innan.

Nu är vi alla fall påväg norrut mot okända äventyr(annars kan det nog inte kallas så) resans slutmål är inte fastställt men vi siktar in oss på Houston med ett lite stopp på tankstationen på St Eustatius för att fylla lite svart guld i tankarna, detta förståss om inte någon ny Hurricane tänker sätta käppar i hjulet.

Jag hoppar Eivors spalt idag eftersom jag kan berätta att Amazonas mynning passerades imorse.

På hemma fronten har det däremot hänt saker varmvatten beredaren har gått sönder och blivit ersatt av en ny, dett tackvare felsökning av min broder till lika Gaztons far och en mycket effektiv rörläggare med skånskt påbrå, får inte heller glömma bort fröken Berntssons insatts det var hon som uppmärksammde att det droppade vatten   BRA GJORT kan säga att tack vare denna insatts så stoppar kostnaden vid en ny beredare.
Även bilen är nu tillbaka från verkstan denna gång har de bytt lite kablar om jag förstått trikare Berntsson rätt, det var dock några facktermer hon utelämnade och som jag skulle få se när jag kommer hem haha.

Här kommer nu lite bilder från VDC tror jag läste FB av en annan Chief att denna pir är 1500 meter hur som helst är den rätt lång, här i VDC just vid denna kaj mönstrade Anne och German på Toccata.


Här ser man då det stolta fartyget ligga till kaj, islangen far det iland kaustiksoda med en fart av 1000 ton/timma
att det är lite imma på fotot är resultatet av en kall kamera i en varm fuktig miljö(jaja jag förstår vad ni tänker men så är det inte)


Så ett foto av ovan nämnda pir, inget kul att promenera på med slaka ben kan jag tänka haha

hej hej ha de gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0