Snart

ja min vänner

då är jag snart påväg hem planet lämnar Houston 16:05

Men innan dess skall jag kanske ta ett dopp i poolen med mina ny inhandlade badbyxor, likadana som jag handlade sist på samma hotell.

Igår kväll så intogs några öl samt slogs några golfbollar och fick beröm av kaptenen för min träff på bollen, kände mej lite som Happy Gilmore. Lite kul driving range där det stog djur utställda att skjuta på, jag siktade på elefanten utan nån större succé, jag kan alltd skylla på att det var lite för mörkt, sen är jag nog lite för stark för när bollarna gick i rätt riktning så gick de för långt. Nu tror ni att jag är en sadist som skjuter golfbollar på djur men det var inga riktiga djur utan plast dockor, det fann gunnar, giraff och en ko sen var det nått mer jag inte kommer ihåg.

Sista resan bjöd på intressanta händelser som skapade lite gråa hår, kanske det var så att fartget inte ville att jag skulle lämna men då hade hon ett väldigt konstigt sätt att visa detta på. Nu löste vi väl det mesta innan jag lämnade och det känns skönt att inte behöva lämna över saker som inte fungerar även om det ibland är omöjligt att undvika.
När jag lämnade Fartyget igår så kändes det ändå lite vemodigt, har ju ändå haft detta som min arbetsplats i lite drygt 2 år och man har många minne från denna tid både trevliga och mindre trevliga men det har varit en kul och intressant period.

Till Eivor; Houston hittar du nog på en karta utan long och lat

läger upp lite foton från den sista vecka ombord.


Solnedgång i Gulf Of Mexico


Ett fullt filter, här måste vi ha kört igenom ett riktigt bälte med sjögräs. Insuget till detta filter satt vid tillfället på 8 meters djup.


Hårt arbetande maskinpersonal, från höger Moy vår Mexikanske elev,  Danny vår Fillipinske eleb coh 2:e maskinist M. Santos




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0