Läges Rapport

Hejsan

Har inte kommit på några dumheter att skriva om där av min frånvaro i detta forum.
Vi har väl haft en hyffsat behaglig resa norrut så här långt förutom att fartyget har haft fullt upp med att röra sej likt en badanka och då speciellt på nätterna, detta har jag aldrig förstått varför det alltid skall vara värre på nätterna än på dagarna borde ju vara tvärt om.
Igår var den givmilde här och gav tillbaka en av de timmar som sömntjuven snodde när vi gick söderut(eller sydost om någon tänker kommentera longetuderna) och det passade ju bra eftersom fartyget fick ett spel vid 02-tiden och möblerade om lite lätt i hytten.

Nu har vi kommit fram till tankstationen St Eustatius för att tanka lite svart sörja i våra tankar, detta förmodar jag är min sista tankning på detta fartyg och då skall det givetvis inträffa på natten, det började jolma i rört vid 01:40 och skulle gisa på att vi är härifrån mellan 05 och 06 nu på morgonen.

Lägger upp lite foton från förgår och igår.
Det hade tydligen siktats valar igår eftermiddag med det missade ju jag är klart, kapten ringde ner i maskin men då var jag påväg upp på kontoret så när dessa valar plaskade omkring så sprang jag i trappor typiskt.


En slank hon hit.....


Å en slank hon ditt... men fint väder är det ändå


Så här såg det ut akterut efter det att valarna hade plaskat förbi, men som sagt dessa missade jag attans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0