Bättre sent än aldrig

Ja och då menar jag att jag faktiskt har haft dåligt med tid att skriva några roliga rader i detta forum.

Men nu är jag tillbaka, Vi är påväg mot Houston för att lasta mm, väl där kommer jag att lämna fartyget för denna gången och skall vara hemma vid under en längre period 1år och prova på nya utmaningar. Detta fartyg har utmanat det vill jag lova på gott och ont, det är slitsamt men samtidigt så rasar tiden iväg för man har så mycket att stå i så ibland känns det som om tiden inte riktigt räcker till.

Med lite tur så är jag hemma 17/9 och det passar sej bra då att åka direkt till min födelseort för att inmundiga kräftor och busa ihop med Gazton, får väl hoppas det blir så.
Söndagen kan bli vila beroende på hur jag känner mej och när min sons sista fotbollsmatch för säsongen går av stapeln, det hade varit kul att var med på säsongsavslutningen men troligast är väl att detta inte hinns med.

Stormarna har varit snälls mot oss på sistånne, den där Nate hotade en stund men verkar ha gett upp och sticker och blåser på de fartyg som ligger ankrade i Tuxpan istöllet för att göra livet surt för oss. Men man skall inte ropa hej förrän man är över bäckenet för det är stor möjlighet att vi får känna av dyning från den elakingen

Eivor Spalt: 05:50 lokal tid (GMT -5 timmar)

Lat:    17 deg 14' N
Long:  76deg 32´W
Kurs:  286 deg
Fart: 10.0 knop SOG

Detta mina vänner betyder att vi är syd Jamaica och närmare bestämt utanför Kingston.

ha det så bra


En bild från igår kväll, sen blev det blixtar och dunder men inga gyllene skor


Vi tar en till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0