@ Sea

Hopsan Hejsan

Ja då var vi påväg igen och denna resa tänkte jag dra igång med Eivors Spalt igen.
Idag är det förövrigt Eivors födelsedag Grattis på dej.

Gårdagen gick man omkring som en tögefoggel som min far hade sagt, det betyder att man inte riktigt är på tårna, blir lätt så efter en natt nere i maskinrummet. Lotsen hoppade av vårt fartyg strax innan 07 på morgonen och vi drog igång sjöresan vid 07 så man lämnade väl maskinrummet i lagom tid för att intag frukosten innan man gick till kojs, och där låg man väl och vred sej från och till fram till 11 snåret innan man gav upp. Kan däremot berätta att jag sovit otroligt gott inatt, somnade strax före 22 och vaknade 06:15 det är helt ok får jag säga.

Eivors Spalt: 10:00 Lokal tid (GMT -5 timmar)

Lat:   25deg 09' N
Long: 85deg 10' W
Kurs: 126 deg (COG)
Fart:  14,1 kn (SOG)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för gratulationen och spalten! Det är också gott att veta att du sover ordentligt ombord.

Hälsn. Eivor

2011-08-23 @ 09:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0