Saturday in Paradise + Eivors Spalt

Hej

Ja då var det lördag och ännu en vecka lider mot sitt slut så även bantningen, vad gäller bantningen så fick jag äta fast föda igår(det är väl kyllingen i soppan oxå i och för sig) och magen reagerade positivt får jag säga och det var skönt så nu har jag vågat mej ut på en lite rundtur på fartygets däck.

Idag är vädret helt fantastiskt, havet ligger som en spegel och hade det inte varit för den eviga dyningen så hade det varit helt perfa.

Som det ser ut nu kommer vi att vara framme vid lotsstationen måndag morgon vilket innebär ankring i några timmar vilket passar maskinavdelningen som handsken då kanske vi hinner fixa till det sista efter Irene.

När vi har så här fint väder som idag skall nog fartygets maskinchef ges sej ut på en powerpromenad i eftermiddag för att kanske trimma sin kropp lite extra haha.

När nu är det snart lunch hej hej.

Eivors Spalt 10:45 Lokal tid (GMT -3 timmar)

Lat:    8deg 02' N
Long:  50 deg 15' W
Kurs: 133 deg
Fart:  13,9 SOG (14,4 STW)


Här syns fartyget vagga fram, det gröna är sjögräs Sargasso tång enligt kapten


Närbild på lite sjögräs, den uppmärksamme ser även en ölflaska flyta omkring ungefär mitt i bilden, det är nog en törstig rackare som ligger för om oss som lämnat detta spår.


Som en spegel helt underbart, om det inte varit för bulorna så...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Powerpromenad och bantning! Tränar Du för något särskilt?

Ha det gött, hälsn. Eivor

2011-08-27 @ 16:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0